wtorek, 11 listopada 2014

Królewna jako... sprzątaczka? - recenzja "52 powody dla których nienawidzę mojego ojca"

tytuł- "52 powody dla których nienawidzę mojego ojca"
autor- "Jessica Brody
rok wydania- 2013
wydawnictwo- Fabryka Słów
liczba stron- 405

Barack Obama i Madonna zaczynali w barach szybkiej obsługi. Walt Disney był gazetowym. Rob Stewart pracował jako grabarz. Wielu znanych, bogatych i cenionych ludzi zaczynało z niczym. Wspięli się oni  po wysokiej drabinie sukcesu i dotarli na szczyt. Osoby, które są biedniejsze rozumieją, ze nie można mieś wszystkiego i że na życie trzeba zarabiać, ale co myślą "bogacze od urodzenia"? Jakie oni mają podejście do życia? Wiele osób zastanawia się co kłębi się pod drogimi garniturami, co skrywa dusza ukryta za okularami od Gucciego. Jessica Brody w bardzo zabawny sposób postanawia nam to przedstawić!

Lexi jest córką jednego z najbogatszych ludzi na świecie i co tu dużo mówić, jest obrzydliwie bogata. Teraz czeka tylko na swoje urodziny bo w prezencie ma otrzymać... 25 milionów dolarów. To jak myśli ma być jej biletem do wolności, bo wreszcie będzie mogła uwolnić się od swojego ojca, który jest bardziej, jak maszyna a nie człowiek. Wszystko zaczyna się niszczyć gdy wspaniała Lexi uderza swoim nowym kabrioletem w sklep. Nagle ojciec budzi się ze swojego stanu odrętwienia, ale nie wynika z tego nic, zdaniem Lexi, dobrego. Odcina jej dostęp do rodzinnego majątku i stawia ultimatum: albo wykona 52 wybrane przez niego prace, albo może pożegnać się z fortuną. Co zrobi rozpieszczona księżniczka? Czy posunie się do sprzątania cudzych podłóg, aby dostać czek?

Sięgnęłam po tę książkę bo chciałam się oderwać od ciężkich powieści, żeby na chwilę odpocząć. tak jak myślałam trafiłam w dziesiątkę! Książka jest zabawna i lekka, idealnie pasuje do nudnych jesiennych wieczorów. Miejscami jest płytka, ale nie przeszkadza to jeśli przypomnisz sobie, ze główna bohaterką jest Lexigon. Bardzo podoba mi się ton tej powieści. Jest napisana w bardzo dobitny i szczery sposób, co jest wielkim atutem. Myślę, ze jeśli szukasz książki "do odpoczynku" to "52 powody dla których nienawidzę swojego ojca" będzie dla ciebie idealna.
Polecam! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz